Preitaartjes met kip

Preitaartje1

Prei bevat veel vezels en voedingsstoffen en weinig calorieën. Het donkergroene gedeelte van de prei bevat de meeste vitamines en mineralen.Een preitaartje is makkelijk en snel te maken. Heerlijk met een groene salade. Maak je ze in een muffinblik dan zijn ze lekker bij de lunch of gewoon als tussendoortje. Je neemt ze makkelijk mee naar school in de broodtrommel.
Lees verder

Tips voor smakelijke 10-uurtjes!

Wat geef ik mijn kind te drinken!

Er is ontzettend veel keus, maar water en thee zijn wel de beste dorstlessers. Sap, diksap, aanmaaklimonade en zuiveldrankjes bevatten veel suikers en dus veel calorieën. Klik hier voor de suikerposter.

Koop voor school een leuke beker of fles en geef lekker water mee. Eventueel met een smaakje. Gebruik het liefst wel een fles of beker die in de vaatwasser kan.

dopper

waterfles

ijsblokjes-2-e1437401003828

 

 

 

 

Water kan je opleuken met wat fruit, een takje munt of een lekker ijsklontje. Serveer het in een leuke beker. Maak het leuk en aantrekkelijk.

Thee natuurlijk het liefst zonder suiker, maar om het wat zoeter te maken kan je een scheutje warme melk of honing toevoegen. Experimenteer eens met verschillende soorten. Geef de thee mee in een thermosbeker.

Thermosbeker

Wat zijn verantwoorde tussendoortjes!

Lees meer

Nieuw cursusaanbod voor volwassenen ism Vitras

Nieuw cursusaanbod voor volwassenen ism Vitras

In samenwerking met Vitras bied ik nu cursussen en workshops aan in Houten.Vitras-logo-nieuw

 

 

 

Afvallen in vier stappen (groepsverband)

Deze cursus is voor iedereen die graag een gezonde leefstijl wil en een gezond gewicht en de stimulans van een groep als helpend en motiverend ervaart. In een groep van maximaal 8 personen leer je bewuste keuzes te maken om verantwoord af te vallen. Thema’s die aan bod komen zijn: waaruit bestaat een volwaardig menu, tussendoortjes, omgaan met verleidingen, etiketten lezen, beweging. De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten van 2 uur. Klik hier voor meer informatie.

'Help, hoe kom ik van mijn zwangerschapskilo's af?' 

Een cursus voor jonge moeders die graag wat kilo’s willen afvallen na hun zwangerschap en die het fijn vinden dit samen met andere moeders te doen. In een groep van maximaal 8 personen leer je bewuste keuzes te maken om verantwoord af te vallen. Thema’s die onder andere aan bod komen zijn: verantwoord afslanken (borstvoeding hoe en wat), bewegen, etiketten lezen, hoe zet ik snel een gezonde maaltijd op tafel. De cursus bestaat uit drie bijeenkomsten van 2 uur. Klik hier voor meer informatie.

Goed gevoed, slank en fit vanaf 49+ 

Een workshop voor iedereen vanaf 49 jaar die onderbouwde adviezen wil op het gebied van voeding en beweging in relatie tot het ouder worden. Tijdens deze interactieve workshop is er aandacht voor lichamelijke veranderingen, beweging, volwaardige voeding, feiten en fabels. Er is ruimte voor het uitwisselen van tips en het stellen van vragen. Klik hier voor meer informatie.