Ei-muffins met groente

20151119_181528

Jij hebt het vast ook wel eens. Allemaal restjes groente over zoals een halve paprika, een bosuitje, nog wat champignons, een stukje courgette, nou noem maar op. Je kan het natuurlijk lekker wokken in de pan en er rijst bij eten, maar je kan er ook deze heerlijke muffins van maken met ei.
Heerlijk voor in de broodtrommels van de kinderen als lunch. Een gezonde voedzame muffin met lekker veel groente. Wat wil je nog meer. Wil jij weten hoe je deze muffins maakt?  

Wat heb je nodig voor 6 muffins

  • 6 eieren
  • 2 lente-uien
  • 1/2 paprika
  • Handvol spinazie
  • Peper/zout
  • Koriander (kan ook met peterselie of andere kruiden)
  • Muffinvorm, muffinpapiertjes, oven

Wat moet je doen

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
  2. Snij de lente-ui, paprika en spinazie heel fijn.
  3. Kluts de eieren en voeg wat peper en koriander toe.
  4. Doe de muffinpapiertjes in de muffinvorm en doe de groenten erin.
  5. Schenk nu in elk muffinbakje wat van het ei-mengsel. Schenk de bakjes niet te vol!
  6. Zet de muffinvorm in de oven en bak de ei muffins gaar in 20-25 minuten.
  7. Als de muffins klaar zijn, haal je ze niet gelijk uit de oven, maar laat je ze even afkoelen met de klep van de oven op een kier (anders zakken je muffins in…).

Je kunt de groente naar eigen smaak variëren. Je kunt ook (parma)ham of kaas toevoegen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *