Gezonde paasbrunch

 

paaskuiken

Een uitgebreid paasontbijt of paasbrunch hoort bij Pasen. Hieronder geef ik je een aantal tips waarmee je een lekker en gezond paasontbijt op tafel zet.

  • Maak het gezellig door de tafel mooi te dekken met een kleurrijk paaskleed, kaarsjes en verse bloemen.
  • Zorg voor een schaal met mooi geschilderde paaseieren.
  • Schenk kleine wijnglazen in met vers geperste jus d’orange en zet een karaf water op tafel.
  • Zet een pot met verse muntthee of andere thee die je lekker vindt.
  • Kies voor volkoren broodsoorten, zoals volkorenbroodjes, meergranen broodjes, mueslibrood, volkorencrackers en volkorenbeschuit.
  • Kies in plaats van een paasstol voor krentenbrood.
  • Maak lekkere pancakes van boekweitmeel.
  • Maak een slanke belegschotel met bijvoorbeeld rosbief, rookvlees, beenham, casselerib, magere kaas en filet americain. Serveer jam en ander beleg in mooie schaaltjes
  • Serveer bij ieder bord een verse fruitsalade in kleine schaaltjes. Bijvoorbeeld met druiven, meloen, aardbeien, stukjes peer en kiwi.
  • Maak zelfgemaakte eiersalade of zalmsalade op basis van friteslijn van Remia en serveer dit in mooie kleurige schaaltjes

Richt je aandacht voornamelijk op de sfeer, gezelligheid. gezelschap en decoraties. Neem de tijd, maar laat je niet verleiden tot voortdurend eten omdat je lang aan tafel zit. Bedenk van tevoren wat je precies gaat eten en maak goede afspraken met jezelf hoeveel je mag eten en stop daarna.

narcissen bloemstuk 12

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *