Tips voor smakelijke 10-uurtjes!

Wat geef ik mijn kind te drinken!

Er is ontzettend veel keus, maar water en thee zijn wel de beste dorstlessers. Sap, diksap, aanmaaklimonade en zuiveldrankjes bevatten veel suikers en dus veel calorieën. Klik hier voor de suikerposter.

Koop voor school een leuke beker of fles en geef lekker water mee. Eventueel met een smaakje. Gebruik het liefst wel een fles of beker die in de vaatwasser kan.

dopper

waterfles

ijsblokjes-2-e1437401003828

 

 

 

 

Water kan je opleuken met wat fruit, een takje munt of een lekker ijsklontje. Serveer het in een leuke beker. Maak het leuk en aantrekkelijk.

Thee natuurlijk het liefst zonder suiker, maar om het wat zoeter te maken kan je een scheutje warme melk of honing toevoegen. Experimenteer eens met verschillende soorten. Geef de thee mee in een thermosbeker.

Thermosbeker

Wat zijn verantwoorde tussendoortjes!

Groente en fruit zijn de beste keuzes, maar soms iets kleins te snoepen tussendoor mag natuurlijk ook.

  1. Fruit
  2. Groente (komkommer, tomaatjes, paprika, wortel)
  3. Schaaltje yoghurt met wat vers fruit
  4. Volkorencracker dun besmeerd met pindakaas, halvajam, plakje kipfilet)
  5. Mini mueslibol dun besmeerd met roomboter
  6. Plakje ontbijtkoek (zelf gemaakt)
  7. Mueslireep (zelf gemaakt)
  8. Handje ongezouten noten (niet geschikt voor jonge kinderen)
  9. Volkoren biscuitje
  10. Gedroogd fruit (dadels, abrikozen, rozijntjes)

 

Gebruik leuke gekleurde bakjes met een leuke prikker of doe er een lief briefje in. Eten doen we ook met onze ogen.

Pauzehap-patatje-anders

fruitspies

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *